יום חמישי, 16 באפריל 2009

תקציר- עבודת חקר

קישור-תקציר עבודת החקר:
http://www.f2h.co.il/1404360532



תלמידים: רועי מאירוב
מורים מנחים: פנינה חכמון
חט"ב גוונים ראש העין
מנהלת: שפרה סטרוסקי




השפעת זיהום התחבורה הפרטית-דיזל ובנזין על איכות האוויר (CO2)


מבוא: לנושא זיהום ממכוניות(פרטיות-הנחקרות) יש חשיבות וערך רב בגלל שהמזהם הנחקר והנפלט מהרכב גורם לנו לנזק ואנחנו סובלים מכך. את הזיהום הזה אפשר לעצור- הפחתת פליטת המזהם CO2(וכל מזהם אחר) יקטין את התחממות כדור הארץ כי CO2 הוא גז חממה שמשבש את הרכב שכבת האוזון ולא נותן לאנרגיית החום לצאת מעבר לאטמוספרה וכך נכנסים עוד ועוד קרני שמש(חום) שמחממים את כדור הארץ.
בחרתי בנושא משום שנושא זה חשוב מאוד לאדם ולאורך חייו- הרי אנחנו אלה שנוסעים על מכוניות פולטות גזי חממה ומתלוננים על התחממות כדור בו-זמנית.

שאלת החקר: מה ההשפעה של זיהום התחבורה הפרטית -דיזל לבין התחבורה הפרטית-בנזין? ומה ההבדל בין שתי הדלקים?

תיאור תהליך: את תהליך החקירה ביצעתי באזור המרכז על-ידי צילום של מכוניות מזהמות, אסיפת חומרים ממקורות מידע מגוונים העוסקים בנושא זה.
ערכתי חיפוש על מכוניות מזהמות וכמה הם באמת מזהמות.

ממצאים: התוצאות שהתקבלו מן חקירת נושא זה היו נרחבות ומגוונות בתוצאותיהן.
קיבלתי את הידע לגבי מספר רב של כלי רכב פרטיים וכמה הם מזהמות את הסביבה שלנו.
כמו שחשבתי תחילה שמכוניות דיזל-פרטיות מזהמות את האוויר יותר מאשר מכוניות בנזין-פרטיות. גיליתי גם מה ההבדלים בין שתי הדלקים ואיך כל סוג דלק נשרף וכמה הוא פולט חומרים מזהמים.

מסקנות: מסקנותיי מתהליך חקירת הנושא החשוב היו: יש הבדל בין הדלק-סולק לבין הדלק-בנזין, הבנתי איך משפיעים מנועי דיזל ומנועי בנזין אל איכות האוויר והתחממות כדור הארץ.
יש דרכים רבות מאוד ומגוונות מאוד על-מנת לצמצם את פליטת המזהם CO2(גז החממה):
להשתמש ברכב בעל מספר הילוכים גבוה, היברידי, נסיעה בתחבורה ציבורית, נסיעה פחותה בכלי רכב וכו'
אני מאמין שבעתיד הזיהום יפחת יותר ויותר ומקווה שכלי רכב בכלל לא יזהמו וישתמשו בדלקים שונים- כי יש תחליפים שיכולים לחסוך לבעלי המכוניות הפרטיות כסף רב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה